სსსმ მოსწავლესთან სამუშაო დოკუმენტაცია (ნიმუშები)
1.
ინდივიდუალური
სასწავლო გეგმა
სკოლა - წალკის
მუნიციპალიტეტის სოფელ საყდრიონის საჯარო სკოლა
კლასი - XI
მოსწავლე - --------------------------------------
საგანი - ისტორია
მასწავლებელი
- თიკო ლობჯანიძე
ესგ-თან შესაბამისობა:
ისტ.XI.1. მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის
მნიშვნელობაზე მსჯელობა.
ისტ.XI.3. მოსწავლეს
შეუძლია სახელმწიფოს რაობისა და მნიშვნელობის
გაგება.
ისტ.XI.6. მოსწავლეს შეუძლია სოციალური სტრუქტურების ურთიერთმიმართებების კვლევა.
მოკლევადიანი მიზნები:
|
||
1
|
·
დავეხმარები ეკონომიკის რაობის შესწავლაში
·
დავეხმარები შეისწავლოს შუა საუკუნეების ეკონომიკური
ურთიერთობების ფორმები: სახელოსნოები და XVIII
საუკუნის მანუფაქტურები. ჩემი დამხარებით მოიძევს ინფორმაციას მათ
შესახებ
·
დამოუკიდებლად შეძლებს შეადაროს შუა საუკუნეების
სახელოსნოები და XVIII საუკუნის
მანუფაქტურები ერთმანეთს.
·
ისაუბრებს მიგრაციის რაობაზე და მის გამომწვევ
მიზეზებს და შემდეგ შედეგებს
·
ჩემი დახმარებით შეძებს შეადაროს ორი სხვადასხვა
მიგრაციულ პროცესი და მათი გამომწვევი მიზეზები და შედეგები
|
4/10/2017
17/10/2017
15/11/2017
28/11/2017
12/12/2017
|
2
|
·
ჩემი დახმარებით შეძლებს გაიაზროს სიტყვა
„სახელმწიფო“ რის შემდეგ დავეხმარები მარტივად შეძლოს სახელმწიფოს რაობის ახსნა
·
ჩემი
დახმარებით შეძლებს ჩამოთვალოს სახელმწიფოს მახასიათებლები
·
დავეხმარები გაერკვიოს სახელმწიფოთა ტიპოლოგიაში
და შეძლოს სხვადასხვა ეპოქის სახელმწიფოები შეადაროს და დააჯგუფოს ტიპოლოგიის
მიხედვით
·
ჩემი დახმარებით შეძლებს იმსჯელოს სახელმწიფოს
სხვა სოციალურ მახასიათებლებზე
·
დამოუკიდებლად შეძლებს შეადაროს სახელმწიფოს
სოციალური ორგანიზაციის ფორმები
·
ჩემი დახმარებით მოახდენს მსჯელობას სოციალური
ორგანიზაციის დადებით და უარყოფით მხარეებზე
|
20/12/2017
17/01/2018
14/2/2018
6/03/2018
21/03/2018
18/04/2018
|
3
|
·
ჩემი დახმარებით შეძლებს იმსჯელოს სოციალური
სტრუქტურის შესახებ და შემდეგ დამოუკიდებლად შეძლებს შეადაროს და იპოვოს
განსხვავება და მსგავსება მათ შორის.
·
თხრობის დროს დავეხმარები მარტივი წინადადებებით
და ილუსტრაციების დახმარებით თემის შინაარსი გადმოსცეს. შემდეგ კი იმსჯელოს
სოციალური ფენების უფლებებსა და მოვალეობებზე
·
დამოუკიდებლად მოახდენს პორფესიასთა
კლასიფიკაციას და დააჯგუფებს ქალაქისა და სოფლეის პროფესიებს ცალკ ცალკე
|
10/05/2018
31/05/2018
7/06/2018
|
მიზნის
შესაბამისი აქტივობები
|
მასალა
|
სად
სრულდება აქტივობა (კლასი, რესურს ოთახი)
|
მასალის
მომზადებაზე პასუხისმგებელი პირი
|
აქტივობის
განხორციელებაზე პასუხისმგებელი პირი
|
|
1
|
მასწავლებელი მოსწავლეს უხსნის დაფაზე ეკონომიკური
ურთიერთობების ფორმებს.
|
დაფა, ცარცი.
|
საკლასო ოთახი
|
მასწავლებელი
|
მასწავლებელი
|
2
|
სახელმძღვანელოში უნიშნავს
ადგილებს საიდან სადამდე უნდა წაიკითხოს და ისწავლოს.
|
სახელმძღვანელო
|
საკლასო ოთახი
|
მასწავლებელი
|
მასწავლებელი
|
3
|
მასწავლებელი მოსწავლეს აჩვენებს
თვალსაჩინოებებით სხვადასხვა მიგრაციის პროცესებს
|
თვალსაჩინოებები
|
საკლასო ოთახი
|
მასწავლებელი
|
მასწავლებელი
|
4
|
მასწავლებელი აყურებინებს მოსწავლეს
მცირე სახის ვიდეოებს მიგრაციაზე
|
კომპიუტერი
|
საკლასო ოთახი
|
მასწავლებელი
|
მასწავლებელი
|
5
|
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეს
დახატოს სახელმწიფოს დროშა გერბი და მოკლედ, წერილობით აღწეროს მისი აღნაგობა.
|
სახატავები, რვეული
|
საკლასო ოთახი
|
მასწავლებელი
|
მასწავლებელი
|
6
|
მასწავლებელი უხსნის მოსწავლეს
სახელმწიფოს მახასიათებლებს შორის განსხვავებებს
|
თვალსაჩინოება
|
საკლასო ოთახი
|
მასწავლებელი
|
მასწავლებელი
|
7
|
მასწავლებელი აძლევს მოსწავლეს
წინასწარ გაკეთებულ კონსპექტს. სადაც მოკლედ და გასაგებად არის დაწერილი სოციალური
სტრუქტურების შესახებ ინფორმაცია სხვადასხვა ეპოქაში
|
კონსპექტი
|
საკლასო ოთახი
|
მასწავლებელი
|
მასწავლებელი
|
8
|
მოსწავლე გამოსახავს დიაგრამებს
და ფერადი ფანქრების საშუალებით სხვადასხვა ფერებში
ახარისხებს სხვადასხვა პროფესიებს ქალაქებისა და სოფლების მიხედვით
|
ფერადი ფანქრები, რვეული
|
საკლასო ოთახი
|
მასწავლებელი
|
მასწავლებელი
|
2. გაკვეთილის ადაპტირებული გეგმა № 1
საგანი - ისტორია
კლასი - X
თარიღი - 16 ნოემბერი 2016 წელი
მასწავლებელი - თიკო ლობჯანიძე
კლასში არის 10 მოსწავლე, მათ შორის 1 სსსმ მოსწავლე
- ------------------------- (სმენისა და მეტყველების დაქვეითება, მსუბუქი გონებრივი
ჩამორჩენა)
გაკვეთილის თემა:
|
ნუმიზმატიკა
|
მიზნები:
|
მიზანი: მოსწავლეებს განუვითარდებათ არგუმენტირებული მსჯელობის უნარი,
შედარების, ამოცნობის და დახარისხების უნარები. ასევე
შეძებათ აღწერონ და გააკეთონ დასკვნები საკვლევი ობიექტის მიმართ.
ესგ-თან შესაბამისობა:
ისტ.X. 2. მოსწავლეს შეუძლია ისტორიის
დამხმარე დარგებზე მსჯელობა და მათი სპეციფიკის განსაზღრა.
·
ჩამოთვლის ისტორიის დამხმარე დარგებს, იცნობს მათ სპეციფიკას,
გამოყოფს კვლევის უმთავრეს ობიექტებს;
·
მსჯელობს ისტორიული დარგების ადგილსა და მნიშვნელობაზე
ისტორიული პროცესის შესაძლებელი სისრულით აღდგენისა და აღქმისათვის;
·
სამუზეუმო ფონდებისა და ტექნოლოგიური
საშუალებების გამოყენებით
მოიძიებს
ქართული მონეტებისა და ქაღალდის ფულის ძირითად ნუმუშებს და ადარებს
სხვა ქვეყნის ფულის ნიმუშებთან; მსჯელობს ნუმიზმატიკისა და ბონისტიკის მნიშვნელობაზე;
|
მოდიფიცირებული მიზნები სსსმ მოსწავლისთვის:
|
·
შეძლებს ჩამოთვალოს ისტორიის დამხმარე დისციპლინები
·
ანსხვავებს მეტალისა და ქაღალდის ფულის ერთეულებს
·
ადარებს ერთმანეთს მონეტებს და შეუძლია დასკვნის გაკეთება და აღწერა
რამოდენიმე სიტყვით
|
წინარეცოდნა:
|
მოსწავლეები გაიხსენებენ:
·
ისტორიის დამხმარე დისციპლინების რაობას;
·
დახმარე დისციპლინების როლს ისტორიის შესწავლისას;
|
მეთოდები:
|
·
გონებრივი იერიში
·
პრაქტიკული სამუშაო - T დიაგრამა
·
ჯგუფური სამუშაო
·
დისკუსია
|
აქტივობები:
|
აქტივობა № 1
გაკვეთილი იწყება პროვოცირებით, ვსამ კითხვას: რა ვიცით ისტორიის დახმარე
დისციპლინების შესახებ? მოსწავლეები მოიფიქრებენ და ყველა სავარაუდო პასუხს დავაფიქსირებ
ფლიპ-ჩარტზე.
შემდეგ მოსწავლეებს ვთხოვ შეძლებისდაგვარად ჩამოთვალონ დამხმარე დისციპლინების
შესასწავლი საგნები რის შემდეგ დავსვამ კითხვას ნუმიზმატიკის შესახებ - რა ვიცით
ნუმიზმატიკის შესახებ?
აქტივობა № 2
შემდეგ ვუჩვენებ მოკლე სლაიდ-შოუს პატარ-პატარა დავალებებით.
(ამ დროს მარინასთვის
სპეციალურად არის გამზადებული ამობეჭდილი მონეტების სლაიდები რომელიც სლაიდ-შოუშია
ნაჩენები და რომელიც უნდა დაალაგოს მან ლითონის ფერის და ფორმის მიხედვით და რამოდენიმე
მათგანი სურვილისამებრ დაწეროს აღწერილობა)
აქტივობა № 3
მომზადებული სლაიდ-შოუს მიხედვით ვთხოვ მოსწავლეებს გააკეთონ
T დიაგრამა რომელიც დაეხმარება მათ დაახარისხონ მონეტები აღწერილობისა
და იმ ქვეყნების დახარისხებაში სადაც გამოიყენებოდა ეს მონეტები. დავალებას აკეთებენ
წყვილებში. მხოლოდ ერთი მოსწავლე აკეთებს ინდივიდუალურად (მარინა კი მუშაობს მისთის
განკუთვნილ დავალებაზე რომელიც წინა აქტივობაში წერია)
აქტივობა № 4
შემდეგ მოსწავლეებს
ვუჩენებ რამოდენიმე წყაროს მივუთითებ მათ მდებარეობას და კლასს ვყოფ სამ ჯგუფად
(თითეულში 3-3 მოსწავლე) და ვაძლევ დავალებას კითხვების მიხედვით აღწერონ წყაროში
მოყვანილი მონეტები გაიაზრონ ინფორმაცია გაუზიარონ ერთმანეთს ცოდნა და დაწერონ მსჯელობა
იმ დროის მონეტების არსებობის შესახებ, რაში სჭირდებოდათ ეს მონეტები ადამიანებს?
ამ დროს მარინასთვის
გვაქვს სპეციალური დავალება, მარინა ხატავს კარგად ამიტომ გამოვიყენებთ მის ამ უნარს
და ვთხოვ გააკეთოს მონეტის ჩანახატი
აქტივობა № 5
მოსწავლეები აკეთებენ
პრეზენტაციას მომზადებული მასალისგან.
(მარინას კი თუ სურვილი
ექნება უჩენებს კლასს მის ნახატს.)
აქტივობა № 6
შემდეგ ვსვამ კითხვას:
„რატომ გაჩნდა ფული?“ და მოსწავლეებს ვთხოვ მოკლე დისკუსიით იმსჯელონ ფულის საჭიროებაზე
და მის მნიშვნელობაზე.
(მარინას ვთხოვ ფურცელზე
ჩამოწეროს როგორ და როგორ ფულს იცნობს)
აქტივობა № 7
ვაკეთებთ რეფლექსიას
ჩტარებული გაკვეთილის და შეჯამებას/ ვაკეთებ შეფასებას
|
დროის მენეჯმენტი:
|
აქტივობა № 1 -
7 წთ.
აქტივობა № 2 – 5 წთ.
აქტივობა № 3 – 5 წთ.
აქტივობა № 4 – 10 წთ.
აქტივობა № 5 – 5 წთ.
აქტივობა № 6 – 10 წთ.
აქტივობა № 7 – 3 წთ.
|
კლასის ორგანიზების ფორმა:
|
აქტივობა № 1 -
მთელი კლასი
აქტივობა № 2 – მთელი კლასი
აქტივობა № 3 – წყვილებში
აქტივობა № 4 – ჯგუფური
აქტივობა № 5 – ჯგუფური
აქტივობა № 6 – მთელი კლასი
აქტივობა № 7 – მთელი კლასი
|
შედეგები:
|
მოსწავლეებს განუვითარდათ
არგუმენტირებული მსჯელობის, მიგნების, ამოცნობის, დახარისხების, შედარების და აღწერის
უნარები
|
რესურსები:
|
სახელმძღვანელო; წყაროები; ნუმიზმატიკიდან ილუსტრაციები;
ნოუთბუქი; სლაიდ-შოუ; თაბახის ფურცლები; ფლიპ-ჩარტი
|
3. წალკის მუნიციპალიტეტის სოფელ საყდრიონის საჯარო სკოლის X კლასის მოსწავლის -------------------------- ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა ისტორიაში
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Комментариев нет:
Отправить комментарий